Monday, September 28, 2009

Kan Du diskutera på Impa-Nivån ??

Söndag f m har det hänt sedan något år tillbaka att jag satt på radion, som fritt får gå i bakgrunden medan jag gör andra saker. För det mesta får jag höra någon sorts Vakna program med Thomas Tengby och Anna Mannheimer. De underhåller min hjärna, medan jag samtidigt (simultanförmåga) t ex kan passa på att skriva noter eller söndagens Europatips.
Viss inslag i det programmet är obligatoriskt återkommande, bl a den där olika ämnen avhandlas, ibland med hjälp av någon expert, man ger uppslag och infallsvinklar till ett lyckat samtal vid middagsbordet, olika nivåer;

Godkänd nivån
Ha-koll nivån
Impa-nivån

Det här är något som ZAGOLANDET mycket väl kan ta fasta på, även i fortsättningen.
Först ut är faktiskt just Anna Mannheimer.

Godkänd nivån;
När hon var liten tittade hon ibland ut genom fönstret för att försöka få syn på några tjusiga killar.

Ha-koll-Nivån;
Hon har jobbat med marknadsundersökningar. Hon har ringt upp folk och frågat om de ätit frysta ärtor.

Impa-Nivån;
Hon har legat upplagd, jag menar sedesamt, på magen i en grönklänning och små stövlar - ett tvåsidors uppslag (elefantbild) i Aftonbladets Ungdomsbilaga i januari 1999.

Tyvärr kan inte sätta in en bildjust nu, det verkar som om Teknik-Censur-Nisse inom Halmstad Kommun hittat på något nytt genialt, det går inte att lägga in bilder i bloggen. Funktionen är död.

No comments: