Monday, September 27, 2010

DET VÅRAS FÖR ....VAD, VEM, HUR ??

" Gud utrustade oss med fjärrkontroll och digitalbox, vi fick en ändlös ström av internationella tv-format, och det enda det resulterade i var en längtan efter tristess. En Svensson vid spisen är bättre än tio kändisar i djungeln"

fick Maria Brander publicerat i sin TV-recension (Expressen 24 september)

Flera gånger har jag förr i historien berättat om TV-recensenten Björn Fremer, som på sjuttiotalet desperat basunerade ut i Kvällsposten, att han ville ha mer underhållning i TV
Han fick det !! I hur många kanaler som helst !! Gratulerar! Låt om oss glädjas! Nu finns det inget att klaga på !

sÅ GLAD man blir om man råkar titta till Kanal 5
och
"Jag är packad
och
nu vill jag
knulla
s n a r t under perfekta TV-
festerna"

i Tylösand..........

Upptäck hellre rymdens tystnad, jag håller helt med Maria Brander i denna fråga, utan att kompromissa. Förresten, varför måste man ha TV?

2 comments:

Klara said...

Gör dig av med den och flytta till ociviliserat område i norraste norrland. Jag tror i alla fall man tänker bättre där.

Ibland när jag tittat för mycket på MTV så tittar jag på direktsändningar från Sveriges riksdag för att väga upp. Bara ett tips.

Mikael M said...

Jag har testat förr; 1) Ingen TV, flera år - DET GÅR JÄTTEBRA 2) Tystnaden i norr När det är tyst,hörs bara ev knaster från skosulorna. Någon fågel flyger iväg. Tyvärr är det trängsel i bärplockarbranschen idag. Så, det krävs en hel del pengar för att man skall kunna köpa sig tystnad (lyxkonsumtion) i det långa loppet.