Tuesday, January 04, 2011

Jag är självklart inte nöjd

... med att inte kunna öppna mitt vanliga telefonabonemang igen.
När jag var och frågade, gjordes en kredituplysning, fick en automatisk bekräftelse på det i vanliga posten. Enligt den, vad jag kunnat begripa, stod telefonskulden kvar!

Jag kommer att höra av mig SERGEL Inkasso. Kvar !! Hela året har jag ju avbetalat en plan och använde sista färdigtryckta inbetalningskortet i månadsskiftet nov-dec. Varje gång också med en aviseringskostnad, 50kr.

Det enda som jag inte fått är en bekräftelse på att ärendet är avslutat. Nej, det är inte avslutat.
Jag förstår mig inte på inkassoföretag.

Redan det att jag blir prickad i tre år är ett straff, inget annat. Just den detaljen har i och för sig inget med Sergel att göra. Skall föresten kolla vanliga straff skalor. Som ren hobby.

No comments: