Monday, February 13, 2012

min hemliga idol...

...måste vara AnaMaria Ezpinosa...., vet inte just nu om namnet är rätt stavat. Ända sedan jag hörde henne sjunga på finska är jag knockad. Jag tror det var Miks on mä suruinen....., en tangoschlager som jag för första gången hörde sjungas av någon med även latianmerikansk rötter. Vilken dramatik, i all stillsamhet. Så vackert.
Senast såg jag henne plötsligt i tv programmet PÅ sPÅRET, ganska nyligen gjorde hon sig påmind i finlandsvenska BETTINA...., alla gånger har för mig varit oplanerade överraskningar. Första gången var oslagbar, vilket drama

En annan grej, som låter. kolumnisten SUSANNA DZAMIC SOM SKRIVER SÅ HÄR I KVÄLLSPOSTEN,rubrik ....hade jag haft en kaststjärna i fickan på mina leriga jeans hade jag satt den i pannan på min chef
Detta för att hon blev lurad till en eländig kick off på jobbet, ett tidigare jobb. Så skall det låta Susanna, att vara mesig som kvinna har man inte mycket för

No comments: