Monday, December 15, 2008

Hänger allting på en mand ? - nämndligen GERT FYLKING ?

(Här skulle Zagolandet egentligen ha en bild, men fotographen, en utexaminerad violinpedagog, tillika en cliffhanger och racerbilsförare, som setts jobba direkt under Tarras-Wahlberg hade semester. Dessvärre hade också batteriet tagit slut i kameran.)

I gratismagasinet Frott´e, decembernumret, som jag ägnade lite mer än tid än vanligt, upptäckte jag att Gert Fylking är aktiv som få. I sin krönika (sid 5), titulerad "Det är sjukstuga hemma"skriver han:
- Vi var i underbara Halmstad i förra veckan och sände MorronZoo ute från Tylö bastufabrik. Det är trevligt med bastu och tänka sig, det gick att få in elva lättklädda damer i en bastu med undertecknad som tupp i hönsgården. Jag säger som Gunde Swan: "Ingenting är omöjligt!"

På sidan 11 är GertGustafs (den berömda korvkiosken), där han förärades den den prestigefyllda korvstången. "Gert själv visste nog egentligen inte hur han skulle ta emot alla de vackra orden, men när vi tillsammans lämnade Gustafs en halvtimme senare konstaterade han att han både var mätt, glad och riktigt stolt. Att han direkt ringde sin fru för att berätta om utmärkelsen säger kanske det mesta."

På sidan 18 är Gert inne på Go Nature, där han snabbt hittade en hel del saker som intresserade honom och framförallt hade han en del funderingar kring termosar.
- Ja har funderat mycket på varför ingen uppfinner en termos med inbyggd brännare, (visar han), det skulle underlätta enormt mycket för många och borde vara enkelt att ta fram.

Gert besöker också Färgab (sid 25), "Vi ska tapetsera om hemma och jag tror faktiskt att jag aldrig sett ett större sortiment än det här, det är nog värt att köra femtio mil".

Under rubriken; Med rodnande kinder, (sid 26) läser jag. " Det är inte ofta du ser Gert Fylking generad, men när vi besökte Lustgårdens nya butik en sen novemberkväll var det nästan så att han rodnade. Han som brukar dra fräcka historier på radio titt som tätt, var plötsligt som en blyg skolpojke. Då var det tur att Jennie ryckte tag i honom och började guida runt i butiken".
Gert tycker : - Här kunde man titta på leksaker och annat kul på samma sätt som om jag var i en kläd- eller matbutik.

Gert provar också en Mitsubishi hos AUTObeat, på sid 35, hans ord: " Trevliga killar som dels lånade ut en bil till mig under hela dagen och sedan dessutom hade smaken att sälja världens bästa bilar. En ny Outlander hade varit kul. Borde inte Frotte` skaffa en tjänstebil åt mig nu när jag är så mycket i Halmstad?"

På sidan 38, listar Gert Halmstad. Etta på innelistan är Morgan Larsson med motiveringen; "...var helt klart en av de gladaste och trevligaste som jag sprang på när jag var nere i Halmstad senast. Att han dessutom hade fem ex av min bok visar att han har full koll. "


Senast jag såg Gert Fylking i TV, var i Morgonsoffan, där han gick omkring iklädd ett lakan, varför vet jag inte.

Knappast den passiva Zoombien, - men på tal om Morgonsoffan, jag skäms nästan att säga det, men den enda gång jag brustit ut i ett spontant gapflabb var när Johan Stael von Holstein läste en fräckis ur Bert Karlssons fräckisbok

No comments: