Monday, December 15, 2008

JULKLAPPSKAMPEN



Julklappar som jag inte köper i årets Rekordjulhandel.
Alltså, några leksakskataloger damp för en tid sedan in genom brevinkastet. Det mesta pappret åker direkt i sopsorteringen, men som reporter kände jag mig kallad att undersöka något av det erbjudna sortimentet,
MEN JAG MÅSTE PÅPEKA ATT JUST DE HÄR PRYLARNA HAMNAR INTE I MIN TOMTESÄCK.
Utom möjligen en, … men först handlar alltså det här om vilka objekt som blev utslagna i kampen.

I BRIO katalogen, rubricerad "Julglädje" redan på omslaget, hittade jag,

Pay Doh drill n fill (229kr) "Du kan leka tandläkare. Först formar du tänderna och sen kan du putsa och borra i dem eller dra ut dem om du vill"
Hulken Handskar (499kr)
Star Wars hjälm (599kr)
TF animated leader ass (599kr)
Grävmaskin med hjälm (449kr)
Gunghäst med ljud (349kr)
Kemiset (199kr) "En perfekt start för dig som är nyfiken på hur världen fungerar"
Bosch motorsåg (149kr) "Batterier ingår ej. Från 3 år"
Knasiga djur (149kr) "Lek och spela med bondens djur. Sätt ihop olika delar av djuren till nya knasiga djur".

I ÖNSKEBOKEN 2008 hittades följande icke följande icke-önskvärd objekt i min tomtesäck;

Color Kids Spray Art 0Dual Color (99:50kr) "Spraya 2 färger på samma gång"
Color Kids Style Pony (129:50kr) "Måla roliga mönster på din Pony och fäst klistermärken för att dekorera hennes man och svans"
My Dough glasskiosk (199:50kr) "Med 6 burkar modellera samt redskap att göra glassdesserter med"
Westerngitarr (349kr) "Med 6 metallsträngar som kan stämmas"
Cars Race Case (199:50kr) "Inklusive en metallgjuten bil. Förvara och skjut iväg dina bilar"
Teksta nyfödd robotunge (349kr) "Går och utför konster. Ögon och röst som visar känslor"
Batman 3D-muskeldräkt (249:50kr)
Baby Born magisk potta (399kr) "Med 9 verklighetstrogna funktioner"
Baby Born cyklistset (249:50) "Stor docka medföljer ej"
Chou Chou min första tand (499kr) "Kittla hennes mage och hon börjar skratta igen"
Bratz Lit´ Angels Bath Time (189:50kr) " Nio Lit´ Angels dockor som behöver en ordentlig rengöring"



Gåtfullt i Önskeboken:
Wall-E musikpussel (199:50kr) "Dra upp honom och se hur han far runt på soptippen när musiken startar".
Ben 10 Omnitrix Alienmikroskop (99:50)


För att verka positiv, i BRIO´s extrakatalog (några tunna blad som inkom någon vecka senare) hittar jag
Mjuk Dinosaurie (199kr, spara 150kr). ”Stor dinosaurie med ljud, 91 cm hög. Ej för barn under 3 år”

Verkar rätt trevlig, om man inte redan har hund. Inget man har med sig i badet, men ett alternativ, ganska lättskött, allemansreptilen för hemmet.

No comments: