Friday, September 01, 2006

SVENSK KASS a SERVICE




Gjorde ett besök hos Svensk Kassaservice. Mitt ärende var att ta ut pengar, 368 kr, som jag fått i ”återbäring”, eftersom jag tidigare betalt in för mycket (otroligt nog), till Telia.
För att få ut pengarna från Svensk Kassaservice måste jag betala en avgift på 30kr. Strax innan min egen tur vid kassan, hörde jag även ordväxlingen från kassan bredvid; en yngre kvinna undrade över beloppet hon skulle betala in.
-”Det kostar 47 kr per styck”(i avgift, för varje räkning), sades det.

Kommer vi framöver se scener som denna utspela sig hos Siba och Onoff ??..... :
"Förtidspensionerade Petter brukar promenera in på Siba en gång i månaden och passa på att betala räkningar i en demonstrationsdator. En dag därinne var högen med räkningar så stor att han hann somna och ramlade med huvudet på tangentbordet (Förbjuden åtgärd).
En lång, blond expedit kom äntligen fram till honom;
- Hur ligger det till här då? Vi skall snart börja göra ordning för prishöjningen. Petter vaknade till.
- Ojdå. Måste ha somnat. Prishöjningen?
Det dröjde några yrvakna sekunder innan han fortsatte;
- Nämen, då tar jag den här.
Den glada långa blonda expediten klappade lätt i händerna.
-Vad bra! Då kan du fortsätta betala hemma!

No comments: