Wednesday, February 21, 2007

Kunde inte skydda mig


Ja, så har det hänt igen. Gick på stan utan ögonbindel, öronproppar, eller en svart påse över huvudet. Såg det gulsvarta meddelandet nästan varthän jag gick;


Hemliga showen på lördag:

MAT-TINAS och Ernsts

ONANIDANS I SCHLAGERN

Ernst Kirchsteiger: Det är väldigt kul.

++++++++++++++++
Vem i Sveriges befolking emotstå en sådan nyhet?
Expressen den här gången. Vad jag tycker om ”kvälls”tidningarnas, (sånt man läser efter jobbet, när man kommit hem från fabriken…),... löpsedlar är välbekant för den lilla skock som tittat in på Zagolandet tidigare.

Orkar inte dra hela storyn igen, men några nyheter kan jag ju bjuda på; Varför inte göra löpsedlarna större? Jag menar,minst 3x5 meter? Så, att det ändå tills sist blir upplopp, och Expressen (den här gången, en annan gång Aftonbladet, kanske nästa dag) får fly sin bunker.

Ett annat förslag är att göra dom mindre, i frimärkets storlek.

Då skulle de fluktare som vill trots allt läsa löpsedeln gå ända fram till kioskväggen med ett förstoringsglas, kanske av samma typ som löpsedelsmakarna har på redaktionen för att leta upp angelägna nyheter.

För att återgå till just denna löpsedel. Det finns en ton i den ungefär som om vi fortfarande hade 1 TV-Kanal. Alla ser SCHLAGERN.

Jag antar att både Mat-Tina och Ernst är lite småföretagare på något sätt. Namnen är som lite firmamärken, välkända och inte så lite populära personer på många håll, det utan hemska skandaler vad jag vet. Sådana skall man jaga. Det är så fult att det finns ganska snälla individer.

”Uppbåd” direkt, i massupplaga. En liten skandal kan man väl i alla fall bygga in i meddelandet till svenska folket, även om det inte finns några, av allmänintresse..., så att meddelandet växer i styrka.

Jag har tidigare erkänt att ”kvällstidningarna” kan ha några läsvärda sidor varje dag (inne i tidningen); MEN, frågan är inte om den ärligaste kan tröttna.

Om Expressen och Aftonbladet så har femtio nobelpristagare i redaktionen, lärarnas riksförbund + då det vanliga gänget som gör sina veckokrönikor, om dessa så gör sitt yttersta..., sitt bästa.... för att bevaka, förmedla, analysera, för mänskligheten, för forskningen,…… så hjälper det inte snart om och eftersom produkten är inslagen och serveras, som i begagnat toapapper. Det är pressfrihet.

Det är shithouse varje dag i ansiktet på alla, oavsett ålder. Det räcker att man är elementärt läskunnig, bara ta in det, du pucko på gatan, ... det är o b l i g a t o r i s k t i din vardag.

Offentlig utsmyckning..., att förtala, förfölja, förvränga...

Min grundtes är att dessa löpsedlar behövs inte alls, det är bara en gammal rutin från decennier tillbaka, då det absolut inte fanns ens en tanke på Internet.

Det är miljöförstöring att rota i folks medvetande i varje gathörn, med något som i många fall är konstruerade eller ibland falska nyheter.

Många andra har inte alls den möjligheten, som ägarna till dessa redaktioner….


No comments: