Saturday, February 03, 2007

ÄNTLIGEN...




Kostade på mig lyxen att sitta och fundera en stund I förmiddagssolen. Knäppte på radion med On-knappen. Tänk att det var ”ring-så-spelar-vi” just då,… och inte nog med det,...
någon önskade Haru Hunni Bunni Hunn med
B R Ö D E R N A S L U T !

Dags att plocka fram instrumenten grabbar. Ni har äntligen blivit populära.
Tyckte alltid att de var före sin tid, ständigt missförstådda på den tiden, i sin egen samtid.
I dag kan vad som helst bli populärt!

En aktuell fråga kan vara, för dagens Diggare ;

GORILLAZ eller BRÄDERNA SLUT ?

Bröderna Sluut eller Gorillaz ??

När jag på MTV råkade "se" Gorillaz för första gången för nu redan ett antal år sedan, en sorts tecknad film med biljakt, sade jag till en annan dagen efter, "det var det simplaste jag sett på länge." När år senare hörde att de fått en Grammy (?) kunde jag falla ihop som en hög på golvet. Kasta ut instrument genom fönstret.

Så, mitt val är enkelt, det blir Bröderna Slut. Dom utsatte sig i alla fall för att spela helkvällar, som livslevande människor, i till exempel Riddarhyttan.

Mera Info (sök July 2006 - "IDOLER")
http://gobbabibliotheket.blogspot.com/2006/07/idoler.html

Blicka uppåt (det kan man göra nerifrån)
(Sök Juni 2006, samma blogg)
http://gobbabibliotheket.blogspot.com

No comments: