Tuesday, February 13, 2007

Var Dags Bestyr ?


Ibland kan det vara enkelt att fungera som en vanlig dagboksbloggare.
Igår kväll när jag kom hem från Hylte, satte jag på kaffet. Hörde hur bryggaren spottade och fräste. När jag trodde det var klart, de karaktäristiska bryggljuden hade upphört, gick jag in i köket, för att upptäcka att hela köksbänken var nersölad med kaffe. Jag hade glömt att sätta kannan under. Nytt försök, efter att i några minuter torkat upp. Hittade en sista bryggpåse, fyllde på med Skånerost. Satte mig åter i rummet, hörde karaktäristiska fräsljud, medan jag såg förstrött på den lilla TV:n. När jag gick in köket för att äntligen få mig en kopp, upptäckte jag att jag aldrig hällt på vatten denna gång. Kannan hade nästan fastnat. Först efter det tredje försöket, nu med vatten, lyckades det.
Vardags bestyr, vad går upp mot vardagsbestyr.

1 comment:

Hexia said...

Hihihi de där var en rolig läsning!! :)
Har hänt mig med innan jag bytte ut min bryggare...